Welcome

Στο blog μας θα βρείτε δεκάδες Έλληνες συγγραφείς και πρωτότυπες εμπνευσμένες ιστορίες κάθε είδους, για κάθε ηλικία και για όλα τα γούστα, όπως επίσης εβδομαδιαίες κληρώσεις βιβλίων, συνεντεύξεις γνωστών συγγραφέων, συμβουλευτικά συγγραφικά άρθρα και πολλά άλλα.

Το όνομά μας είναι πλέον γνωστό στους εκδοτικούς κύκλους και είμαστε περήφανοι για το γεγονός ότι μέσα από του Moonlight Tales έχουν αναδειχτεί ιστορίες που τώρα, υπό εκδοτική στέγη πια, κοσμούν τα ράφια βιβλιοπωλείων.

Εάν λοιπόν λατρεύετε τη λογοτεχνία, περιηγηθείτε στο blog μας και ανακαλύψτε όσα έχουμε να σας προσφέρουμε.

Καλώς ήρθατε στον Moonlightόκοσμο!

17 Οκτ 2017

0 Συνέντευξη με τον Γιώργο Χατζηκυριάκο


Στην Αντιχθόνα, τη Χώρα των Τραγουδιών, ένας ανώνυμος περιηγητής, ο Βάρδος, ξεκινά ένα ατέλειωτο ταξίδι για να φτάσει στην Ερύθεια, το Νησί με τα Χίλια Ηλιοβασιλέματα. Για να φέρει εις πέρας την αποστολή του πρέπει πρώτα να κατακτήσει το Μυστικό του Κάποτε και να βρει το Δρακοκίθαρο, το Φυλαχτό των Δύο Κόσμων. Διασχίζοντας μαγεμένους τόπους, από το Αβαείο των Εφτά Κλειδιών έως την Κόψη των Αγκαθιών και από τις Εφτά Κολάσεις ως την Άκρη του Χρόνου, η αναζήτηση του θα στιγματιστεί από μοιραίες συναντήσεις. Και τότε, καθώς χαμένες αναμνήσεις επιστρέφουν από τη λησμονιά, ο Βάρδος θα πρέπει να επιλέξει αν θα συνεχίσει το ταξίδι του ή αν θα εγκαταλείψει μια για πάντα.

Μια εμπνευσμένη ιστορία για την δύναμη της φαντασίας, το πάθος της αναζήτησης και τις επιλογές που καθορίζουν την πορεία μας στον άγνωστο δρόμο του πεπρωμένου.




Ο Γιώργος Χατζηκυριάκος γεννήθηκε το 1983 και μεγάλωσε στον Πειραιά. Σπούδασε Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και Υποκριτική με υποτροφία στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή Ίασμος. Εκτός από ηθοποιός έχει εργαστεί σε διάφορα επαγγέλματα, μεταξύ των άλλων ως βιβλιουπάλληλος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ξεναγός, ανιματέρ και εκπαιδευτής Jedi για λογαριασμό της Disney Hellas. Έχει γράψει μυθιστορήματα φαντασίας, τρόμου και παραμύθια για παιδιά, με πιο γνωστό το "Τραγούδι του χρόνου" μια νεανική περιπέτεια που διαδραματίζεται στη Νοέλα, έναν κόσμο όπου τα Χριστούγεννα δεν τελειώνουν ποτέ. Το 2015 η θεατρική κωμωδία του "The Irish Bastard!" απέσπασε το πρώτο βραβείο στο 1o Athens Comedy Festival. Το 2016, το διήγημα του "Η Πασαχού" κέρδισε την πρώτη θέση στον λογοτεχνικό διαγωνισμό "Κόρες της Νύχτας" του Diavasame.gr και των εκδόσεων Night-Read. Την ίδια χρονιά το "Ταξίδι του Βάρδου" κέρδισε το πρώτο βραβείο της κατηγορίας του στο διαγωνισμό Ασημένια Σελίδα ΙΙ. Από το 2017 αρθρογραφεί τακτικά στο Will o' Wisps και πρωταγωνιστεί στην θεατρική παράσταση "Προμηθέας" του folk metal συγκροτήματος Aherusia.

1. Πες μας δυο λόγια για το βιβλίο σου.


"Το Ταξίδι του Βάρδου" είναι μια νουβέλα φαντασίας που διαδραματίζεται σε έναν ονειρικό κόσμο, την Αντιχθόνα. Ακολουθεί τον Βάρδο, έναν παθιασμένο οδοιπόρο, που  προσπαθεί επίμονα να φτάσει στην μακρινή Ερύθεια, το Νησί με τα Χίλια Ηλιοβασιλέματα. Στο ταξίδι του έρχεται συνεχώς αντιμέτωπος με ιδιαίτερους χαρακτήρες, που μοιάζουν να είναι μαγικά δεμένοι με τους τόπους όπου τους συναντά ο Βάρδος. Από αυτούς τους χαρακτήρες οι μισοί τον βοηθούν να φτάσει πιο κοντά στον προορισμό του ενώ οι άλλοι μισοί τον εμποδίζουν, ο κάθε ένας για το δικό του λόγο. Ανάμεσα σε αυτούς βρίσκονται βασιλιάδες, ιερείς, πολεμιστές, θεοί, πνεύματα, δράκοι, αστέρια, ευλογημένοι και καταραμένοι.
Το Ταξίδι του Βάρδου γράφτηκε το 2015 και πήρε μέρος στο διαγωνισμό Ασημένια Σελίδα ΙΙ, που διοργάνωσαν οι εκδόσεις Μωραϊτης και Εντύποις. Συναγωνίστηκε εικοσιπέντε περίπου νουβέλες στην κατηγορία του και κέρδισε το πρώτο βραβείο. Το έπαθλο ήταν η έκδοση του βιβλίου.


2. Ποια είναι η κυριότερη πηγή έμπνευσής σου και τι σε έκανε να ξεκινήσεις τη συγκεκριμένη ιστορία;

Γενικά εμπνέομαι από την εναλλαγή των Εποχών και από την Μυθολογία, τόσο την ελληνική όσο και την παγκόσμια. Όμως στο "Ταξίδι του Βάρδου" εμπνεύστηκα από κάτι διαφορετικό: την metal μουσική, την οποία και συνεχίζω να ακούω με το ίδιο πάθος σχεδόν είκοσι χρόνια. Για πολύ καιρό κοιτούσα τα εξώφυλλα των αγαπημένων μου δίσκων και αναρωτιόμουν τι ιστορίες υπάρχουν πίσω από αυτά. Ποια είναι η κοπέλα στην όχθη του "Edge of Thorns" των Savatage; Το ξυπόλητο αγόρι στο "Wishmaster" των Nightwish; Τι θα έλεγε η κεντρική φιγούρα στο "Black Hand Inn" των Running Wild, αν μοιραζόσουν μια θέση στο τραπέζι μαζί της; Λοιπόν μια μέρα πήρα το ρίσκο να τα ενώσω όλα αυτά και να πειραματιστώ συνθέτοντας μια αφήγηση. Άλλωστε ήθελα να αποθέσω έναν φόρο τιμής στα συγκροτήματα που γαλούχησαν με τα τραγούδια τους την γενιά μας, με πρώτους και καλύτερους τους Blind Guardian, τους εκφραστές της φανταστικής λογοτεχνίας στο πεντάγραμμο. Ο Βάρδος είναι γέννημα του μελαγχολικού "Imaginations From the Other Side" και θρέμα του ταξιδιάρικου "Somewhere Far Beyond"


3. Αν μπορούσες, τι συμβουλή θα έδινες στον εαυτό σου όταν ξεκίνησες να γράφεις;

Έγραψα το πρώτο μου μυθιστόρημα στα εικοσιτρία, πριν από έντεκα χρόνια. Ήταν ένα πολυσέλιδο βιβλίο, το πρώτο μιας αρκετά μεγάλης σειράς που συνδύαζε την ελληνική μυθολογία με το φανταστικό. Δεν βρήκε ποτέ εκδότη και έτσι το σχέδιο εγκαταλείφθηκε, ενώ εγώ πέρασα μια πολύ άσχημη περίοδο πιστεύοντας πως ήμουν ένας κακός και αποτυχημένος συγγραφέας. Πραγματικά θα ήθελα πολύ να γυρίσω πίσω και να συναντήσω τον εαυτό μου, για να τον συμβουλέψω σωστά. Θα μου μιλούσα για την κατάσταση της λογοτεχνίας στην Ελλάδα και πόσο διαφορετική είναι από αυτήν που νόμιζα τότε, μια κατάσταση στην οποία κανένας εκδοτικός, ειδικά από τους μεγάλους, δεν θα μπορούσε να υποστηρίξει ένα τόσο φιλόδοξο project. Τουλάχιστον έτσι θα είχα γλιτώσει την απογοήτευση καθώς και αρκετό χρόνο να ξοδέψω σε κάτι που θα έπιανε τόπο και όχι σε ένα όνειρο που δεν θα γινόταν ποτέ αληθινό. Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν επαγγελματίες συγγραφείς που να βιοπορίζονται από το γράψιμο, ενώ κανένα βιβλίο δεν μεταφράζεται στο εξωτερικό αποφέροντας μια κάποια αναγνώριση. Θα με συμβούλευα να γράφω μικρότερες ιστορίες χωρίς να περιμένω μεγαλεία, να κάνω υπομονή και να μην αφήσω καμία αρνητική σκέψη να με παρασύρει. Επίσης να είμαι πιο προσεχτικός με αυτούς στους οποίους εμπιστεύομαι τα έργα μου. Μερικές φορές για ένα βιβλίο είναι προτιμότερη η απόρριψη παρά η έκδοση γιατί στο χώρο υπάρχουν πολλές παγίδες και αρκετοί πρωτοεμφανιζόμενοι συγγραφείς έχουν πέσει θύματα κακής συνεργασίας.


4. Τι λογοτεχνικό είδος σου αρέσει να διαβάζεις και ποιο προτιμάς όταν γράφεις;

Οτιδήποτε περιέχει μαγεία, αλλόκοτους τόπους, μακρινά ταξίδια και επικές μάχες. Μου αρέσουν οι σειρές ηρωικής λογοτεχνίας, τα μεταφυσικά θρίλερ και τα ιστορικά μυθιστορήματα. Συνήθως γράφω νεανικό fantasy με κύριο στοιχείο κάποιο παράλληλο σύμπαν, παραμύθια καθώς και ιστορίες τρόμου.


5. Επίλεξε ένα: τι είναι πιο σημαντικό σε μια ιστορία; Ο πρωταγωνιστής, οι δευτερεύοντες χαρακτήρες ή ο ανταγωνιστής;

Οι δευτερεύοντες. Οι αναγνώστες, πολλές και φορές και οι ίδιοι οι συγγραφείς, έχουν την τάση να ταυτίζονται μαζί τους, είτε παίζουν σημαντικό ρόλο στην ιστορία είτε κάνοντας μια σύντομη εμφάνιση. Στο "Ταξίδι του Βάρδου" σίγουρα αυτοί είναι που κλέβουν την παράσταση. Και αν δεν ήταν και αυτοί οι μοιραίοι χαρακτήρες να τον καθοδηγούν, να τον αποπροσανατολίζουν, να τον πετούν κάτω και να τον σηκώσουν, η περιπλάνηση του ήρωα ίσως και να μην είχε τόσο πολύ ενδιαφέρον. 


6. Σε ποια ηλικία ξεκίνησες να γράφεις;

Στην Τρίτη Δημοτικού άρχισα να φτιάχνω κόμιξ και τα χάριζα σε φίλους. Αργότερα έγραψα την πρώτη μου ιστορία στην Πέμπτη Δημοτικού. Ήταν ένα θαλασσινό ταξίδι μιας παρέας παιδιών, που ήθελαν να γίνουν πειρατές. Την ίδια χρονιά έγραψα ένα θεατρικό, το οποίο το ανεβάσαμε με τους συμμαθητές  μου στην τάξη μια μέρα πριν κλείσει το σχολείο για τις διακοπές του Πάσχα.


7. Επίλεξε ένα: τι είναι πιο κρίσιμο για την επίτευξη ενός καλού βιβλίου; Η ικανότητα γραφής, η φαντασία ή η σκληρή δουλειά;

Κάποτε θα επέλεγα την φαντασία. Αυτή άλλωστε είναι η κινητήριος δύναμη για κάθε δημιουργό. Όμως πια υπάρχει ένας υπερκορεσμός στο είδος. Όσο πρωτότυπη και αν είναι μια ιδέα, πάνω-κάτω ξέρεις τι θα διαβάσεις. Η αφήγηση όμως; Από αυτήν θα εξαρτηθεί το πόσο καλή είναι μια ιστορία. Για αυτό επιλέγω την ικανότητα στη γραφή, χωρίς όμως να απορίπτω την σκληρή δουλειά, την οποία θεωρώ δεδομένη. Τίποτα δεν γράφεται έτσι απλά.


8. Γιατί γράφεις;

Για την περιπέτεια κυρίως. Για αυτό το αλλόκοσμο “κάτι” που νιώθεις ότι θα συμβεί κάποιες συγκεκριμένες μέρες, ειδικά όταν είσαι παιδί. Είναι συνήθως οι μέρες του καλοκαιριού, των Χριστουγέννων και γενικά των διακοπών. Της νύχτας της Παρασκευής, της γιορτής σου ή των γενεθλίων, της παραμονής ενός ταξιδιού. Αυτό το μεγαλειώδες και συναρπαστικό “κάτι” που σπάνια συμβαίνει στην πραγματική ζωή, εκείνη η αναμενόμενη περιπέτεια της ζωής σου που εύχεσαι να ξυπνήσει η μαγεία και να τα αλλάξει όλα. Να φτάσεις ως τα πέρατα της Γης και ακόμα παραπέρα, να ταξιδέψεις στο χρόνο, να πολεμήσεις τέρατα, να υπερασπιστείς κάτι αγαπημένο, να κυνηγηθείς από κάτι που σε στοιχειώνει μέχρι να το νικήσεις ή να νικηθείς. Να ζήσεις εξωπραγματικές στιγμές που θα μείνουν αιώνια σε κάποιο μέρος της μνήμης του κόσμου, όπως στα παιχνίδια, τα βιβλία και τις ταινίες, στιγμές που επιθυμείς να μοιραστείς με τους άλλους. Γράφω γιατί αυτό θα με συνδέει πάντα με την παιδική μου ηλικία. Γιατί και το παιδί που ήμουν κάποτε, ήθελε με τη σειρά του να μεγαλώσει και να ζήσει ατέλειωτες περιπέτειες. Και τις ζω και θα συνεχίσω να τις ζω όσο παραμένω ερωτευμένος με ιδέες, πρόσωπα, καταστάσεις, τραγούδια, μύθους, θρύλους, ιστορίες, εποχές και γεγονότα.


9. Πρότεινε ένα βιβλίο που θεωρείς ότι πρέπει να διαβάσει κάθε συγγραφέας και ένα κάθε αναγνώστης.

Στους συγγραφείς συστήνω το “Ο Πόλεμος της Τέχνης” του αγαπημένου μου Στήβεν Πρέσφηλντ. Επικεντρώνεται στην Αντίσταση και πως να της... αντισταθείς. Για τον Πρέσβηλντ η Αντίασταση είναι όλα εκείνα που εμποδίζουν τους δημιουργούς να συνεχίσουν το έργο τους, από αρνητικά συναισθήματα – φοβίες, αμφιβολίες, απογοητεύσεις – μέχρι τα πρέπει της πεζής καθημερινότητας. Αυτό το βιβλίο είναι ένα πραγματικό στήριγμα για κάθε συγγραφέα, ειδικά για εκείνους που στην πορεία σκέφτηκαν να τα παρατήσουν. Ο ίδιος ο Πρέσφηλντ δεν διστάζει να μοιραστεί τις αποτυχίες του που προηγήθηκαν της διεθνής αναγνώρισης του. Είναι τρομαχτικό να σκέφτεσαι πως δεν υπήρχε το αριστουργηματικό “Οι Πύλες της Φωτιές” εάν τον είχε πάρει από κάτω η Αντίσταση.
Για τους αναγνώστες νομίζω πως δεν υπάρχει πιο χαρακτηριστικό έργο από την “Ιστορία Χωρίς Τέλος” του Μίχαελ Έντε. Δεν είναι απλά μια χορταστική περιπέτεια φαντασίας για μικρούς και μεγάλους. Εστιάζει τόσο στον Λογοτεχνικό Ήρωα όσο και στον Αναγνώστη, διότι σε κάθε μα κάθε βιβλίο, αυτοί οι δύο είναι αλληλένδετοι και ο ένας δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τον άλλον. Γενικά υπάρχει τεράστια φιλοσοφία πάνω στο συγκεκριμένο μυθιστόρημα του Έντε, πάντως ένα από τα βασικά του θέματα είναι και αυτή η σχέση.


10. Τι πρέπει να περιμένουμε από εσένα στο μέλλον;

Σίγουρα την Άνυα, μια νεανική περιπέτεια φαντασίας που επικεντρώνεται στις καλοκαιρινές διακοπές ενός αντιδραστικού έφηβου, του Ορφέα. Αρκετά κεφάλαια της ιστορίας δημοσιεύτηκαν φέτος στο Will o' Wisps, ενώ υπάρχει πρόταση για έκδοση. Φυσικά πρέπει να ολοκληρώσω το Τραγούδι του Χρόνου για τους αναγνώστες που περιμένουν εδώ και χρόνια την συνέχεια μετά το δεύτερο βιβλίο. Όμως αν δεν βρεθεί ένας σωστός εκδοτικός να αναλάβει τη σειρά, τότε τα επόμενα βιβλία μάλλον θα αργήσουν. Επίσης πρέπει να ολοκληρώσω κάποιες άλλες μικρότερες παραμυθο-ιστορίες που έχω αφήσει στη μέση. Μία από αυτές έχει να κάνει μια παρέα νεαρών μεταλλάδων που κάνουν μια... βουτιά στον Ωκεανό του Μέθιλ και κάποια άλλη το Halloween, ένα από τα αγαπημένα μου θέματα.


11. Πώς μπορούν να επικοινωνήσουν οι αναγνώστες μαζί σου;

Ο πιο εύκολος τρόπος είναι μέσω του προφίλ μου στο Facebook, αλλιώς στις σελίδες των βιβλίων μου Το Ταξίδι του Βάρδου και Το Τραγούδι του Χρόνου. Έχω επίσης και το georgehag.wordpress.com, το οποίο ενημερώνω τακτικά σχετικά με τις νέες μου δουλειές.  

Ευχαριστούμε πολύ τον Γιώργο Χατζηκυριάκο για τη συνέντευξη που μας παραχώρησε και του ευχόμαστε τα καλύτερα για το μέλλον.

Αν το βιβλίο του σας κίνησε το ενδιαφέρον, πάρτε μέρος στην κλήρωση του Moonlight Tales και κερδίστε 1 αντίτυπο του «Το Ταξίδι του Βάρδου», πατώντας εδώ.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου