Γιάντες - Μαρία Π. Ψαθά

Γιάντες
Μαρία Π. Ψαθά



Λίγα λόγια για το βιβλίο:


Γιάντες: ουδέτερο, άκλιτο.
Παιχνίδι μνήμης στο οποίο χάνει ο παίκτης που παίρνει στα χέρια του ένα αντικείμενο από συμπαίκτη του, χωρίς να πει τη φράση: «το ξέρω» ή «το θυμάμαι».

[...]Τις κοιτάζω, όταν κοιμούνται. Φοβάμαι καμιά φορά μην τις ματιάσω. Φοβάμαι μην πέσει βαριά η σκιά μου πάνω στα όνειρά τους και τρομάξουν. Φοβάμαι μην αλλοιωθούν από τα ωχρά χρώματα της δικής μου ζωής. Φοβάμαι μην ζήσουν επαναλήψεις τραγικές... Φοβάμαι. Μόνο φοβάμαι. Κυρίως τα βράδια. Μόνη μου, με ένα ποτήρι φτηνή ρετσίνα, από τη δίπλα κάβα. Παρηγοριά. Τα έχασα όλα που λες. Σε δύο ζαριές. Η ρουφιάνα η ζωή μου το φύλαγε. Ξεπλήρωσα ακριβά εκείνη την κοπάνα, εκείνη τη Σεράνο που ποτέ δεν γεύτηκα και ποτέ δεν ξαναεπιθύμησα να φάω. Γι' αυτό σου λέω… κάποιος μας παίζει. Δεν μου έμεινε τίποτα. Μοναδική κληρονομιά αυτά τα τρία πλάσματα. Αυτές οι τρεις Ελένες. Που ευχή και κατάρα δίνω να μην μου μοιάσουν σε τίποτα.[...]


Λίγα λόγια για τη συγγραφέα:

Η Μαρία Ψαθά γεννήθηκε τον Μάιο του 1984 και μεγάλωσε στην Καβάλα. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων. Εγκαταστάθηκε στην Αθήνα όπου σύντομα έφτασε σε διευθυντική θέση σε πολυεθνική εταιρία. Κείμενά της φιλοξενήθηκαν επί σειρά ετών στο πρώτο forum της Ελλάδος, στο Acrobase, χρονογράφησε σε εφημερίδα των νοτίων προαστείων και μόλις πήρε το δεύτερο πτυχίο τής συμβουλευτικής ψυχολογίας άνοιξε δικό της ιντερνετικό ημερολόγιο, το blessblog.webnode.gr
Από το καλοκαίρι του 2016 αρθρογραφεί και είναι υπεύθυνη λειτουργίας του γυναικείου περιοδικού penypeny.gr
Το Δεκέμβριο του 2016 βραβεύτηκε με έπαινο το διήγημα "Οδυσσέας, τα χρόνια μετά την επιστροφή του στην Ιθάκη", στο πλαίσιο του 1ου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού Unesco Ιθάκης-Κεφαλλονιάς. Το "Γιάντες" είναι το πρώτο της μυθιστόρημα.