Συνέντευξη με την Αργυρώ-Μαρία Βενιού


Τι θα έκανες εάν σε κυνηγούσαν σκιώδεις, τρομακτικές παρουσίες σχεδόν όλη σου τη ζωή;

Η Δανάη, διαβαίνοντας ανάμεσα σε κόσμους, ανακαλύπτει τι είναι οι Σκιές και τι θέλουν από εκείνη. Μαζί με ένα πρώην άστεγο κορίτσι και τη μοναδική της φίλη, Ειρήνη, βιώνουν την ανακάλυψη και τον τρόμο που μπήκε ύπουλα στη ζωή τους. Πραγματικότητα και μαγεία υφαίνουν μια επικίνδυνη καθημερινότητα, με προδοσίες και ανατροπές. Την ακολουθεί μια αβέβαιη κληρονομιά από το παρελθόν, το παρόν δεν μπορεί να το κατανοήσει και το μέλλον της είναι αβέβαιο. Τα σημάδια στο σώμα της, μετά από τους εφιάλτες της, μαζί με μηνύματα από ονειρικούς κόσμους, την κάνουν να καταλάβει ότι η μάχη που έρχεται είναι τόσο σημαντική όσο και αμφίρροπη. Οι Σκιές έχουν επιστρέψει για να μείνουν, πιο δυνατές από ποτέ, και τίποτα δεν θα είναι πια το ίδιο.









Η Αργυρώ - Μαρία Βενιού γεννήθηκε το 1995 στην Αθήνα και μεγάλωσε στη Σίφνο. Σπουδάζει Βιολογία στο Πανεπιστήμιο Πατρών, Ολιστική Υγεία Σκύλων στο British College of Canine Studies, έχει τελειώσει Βοηθός Κτηνιατρικής Κλινικής (Κορέλκο) και είναι Θετική Εκπαιδεύτρια Ζώων. Επίσης είναι blogger και youtuber απ’ το 2012 και κάνει βίντεο με θέματα της goth/εναλλακτικής σκηνής. Το 2017 εκδόθηκαν δύο διηγήματά της στις ανθολογίες. «Το Περιστέρι που χαμογελούσε» στην ανθολογία διηγημάτων τρόμου «Εφιαλτικές ιστορίες» (iWrite), και το «Ευλογία ή Κατάρα» στην Ανθολογία Διηγημάτων με Μάγισσες «Μαγικοί Χοροί» (Συμπαντικές Διαδρομές). Το 2018 συμμετείχε στην ανθολογία «Μυθικά πλάσματα» με το διήγημα «Η προστάτιδα» (Συμπαντικές Διαδρομές) και στην ανθολογία «Στοιχειωμένος» με το διήγημα «Μέσα στην Ομίχλη» (Συμπαντικές Διαδρομές». Γράφει στο Wattpad από το 2014. Επίσης διηγήματά της έχουν δημοσιευθεί στο Nyctophilia.gr και αρθρογραφεί για το Astrolife.gr.


1. Πες μας δυο λόγια για το βιβλίο σου. 

Το «Μάτια στις Σκιές» είναι μια περιπέτεια φαντασίας και τρόμου. Έχει σκοτεινή αλλά συνάμα μαγική ατμόσφαιρα που σε ταξιδεύει. Πιστεύω καλύπτει τις απαιτήσεις δύο τύπων αναγνωστών. Αυτών που θέλουν να περιπλανηθούν σε φανταστικούς κόσμους αλλά και αυτών που θέλουν κάτι να τους τρομάξει ώστε να μείνουν ξύπνιοι το βράδυ.


2. Ποια είναι η κυριότερη πηγή έμπνευσής σου και τι σε έκανε να ξεκινήσεις τη συγκεκριμένη ιστορία; 

Όσο περίεργο κι αν ακούγεται η κύρια πηγή έμπνευσής μου ήταν οι σκιές που έπιανε η άκρη του ματιού μου πού και πού. Πέρα απ’ αυτό όμως οι Σκιές αντιπροσωπεύουν όλα όσα «μας κυνηγούν» στην καθημερινή μας ζωή, όλα απ’ τα οποία θέλουμε να ξεφύγουμε. Τύψεις, φόβους, άσχημες σκέψεις, θυμό, λύπη, ταπείνωση ακόμα και την ίδια τη ζωή καμιά φορά.



3. Αν μπορούσες, τι συμβουλή θα έδινες στον εαυτό σου όταν ξεκίνησες να γράφεις; 

Το βιβλίο άρχισα να το γράφω όταν ήμουν μόλις 18 χρονών για να το ανεβάσω στο Wattpad. Δεν είχα καν φανταστεί ότι θα μπορούσα κάποια στιγμή να το πάρω τυπωμένο στα χέρια μου. Γι’ αυτό λοιπόν ίσως να μην το πρόσεξα τόσο και είχε μετά αρκετή δουλειά στην επιμέλεια. Θα με συμβούλευα λοιπόν να γράφω λίγο πιο σωστά και να πιστέψω στις δυνατότητές μου.

4. Τι λογοτεχνικό είδος σού αρέσει να διαβάζεις και ποιο προτιμάς όταν γράφεις; 

Τρόμο! Μου αρέσει να διαβάζω και να γράφω κυρίως τρόμο αλλά ως αναγνώστης καταπιάνομαι και με αστυνομικά βιβλία αλλά και βιβλία φαντασίας. Μου αρέσει επίσης πολύ η κλασσική λογοτεχνία. Γενικά πιστεύω ότι πρέπει να διαβάζουμε όλα τα είδη και προσπαθώ να το τηρώ.

5. Επίλεξε ένα: τι είναι πιο σημαντικό σε μια ιστορία; Ο πρωταγωνιστής, οι δευτερεύοντες χαρακτήρες ή ο ανταγωνιστής; 

Σε μια ιστορία πάντα για μένα περισσότερη σημασία θα έχει ο πρωταγωνιστής. Το λέει κιόλας το όνομά του. Οι υπόλοιποι βρίσκονται εκεί για να βοηθήσουν στην πλοκή και να ντύσουν όμορφα την ιστορία.

6. Σε ποια ηλικία ξεκίνησες να γράφεις; 

Τις πρώτες μου λέξεις σε χαρτί τις έβαλα μόλις ξεκίνησα να γράφω, δηλαδή στην πρώτη δημοτικού. Έγραφα κυρίως τα συναισθήματα και τις σκέψεις μου, όπως έκανα στην πορεία και με το blog μου μεγαλώνοντας. Την πρώτη μου ιστορία την έγραψα όταν ήμουν περίπου 11 ετών. 

7. Επίλεξε ένα: τι είναι πιο κρίσιμο για την επίτευξη ενός καλού βιβλίου; Η ικανότητα γραφής, η φαντασία ή η σκληρή δουλειά; 

Είναι πραγματικά δύσκολο να διαλέξω μόνο ένα! Θα πω όμως τη φαντασία γιατί όσο καλός και να είσαι στο να γράφεις αν δεν υπάρχει αυτή δεν μπορείς να προχωρήσεις. Τα υπόλοιπα έρχονται στην πορεία.

8. Γιατί γράφεις; 

Είναι ο κύριος τρόπος έκφρασής μου. Δεν είμαι πολύ καλή στο να λέω τι αισθάνομαι και πολύ εύκολα το μυαλό μου ξεχειλίζει από λέξεις. Έτσι, η μόνη διέξοδός τους είναι το γράψιμο.

9. Πρότεινε ένα βιβλίο που θεωρείς ότι πρέπει να διαβάσει κάθε συγγραφέας και ένα κάθε αναγνώστης. 

Θα πω το ίδιο γιατί εμένα με επηρέασε και ως συγγραφέα και ως αναγνώστη: Το άρωμα του ονείρου του Τομ Ρόμπινς. Ό,τι και να πω είναι λίγο γι’ αυτό το βιβλίο.

10. Τι πρέπει να περιμένουμε από εσένα στο μέλλον; 

Αυτή τη στιγμή συνεχίζω τη δουλειά στο blog μου, αρθρογραφώ για το Astrolife.gr και για το MAXMAG και γράφω τρία βιβλία (το ένα εξ ημισίας) τα οποία μπορείτε να τα βρείτε στο Wattpad. Ελπίζω να εκδοθούν κι αυτά στο μέλλον. Επίσης σύντομα θα κυκλοφορήσουν δύο συλλογές από τις Συμπαντικές Διαδρομές στις οποίες συμμετέχω. Λέγονται «Στοιχειωμένος» και «Μυθικά Πλάσματα»
  
11. Πώς μπορούν να επικοινωνήσουν οι αναγνώστες μαζί σου; 

Μπορούν να με βρουν στο Goodreads και στη σελίδα μου στο FacebookArgyro - Maria Veniou



Αν το βιβλίο σάς κίνησε το ενδιαφέρον, πάρτε μέρος στην κλήρωση του Moonlight Tales, για να κερδίσετε 1 αντίτυπο πατώντας εδώ.